Mi a BTL (Bellow Trade Line/Termékvonal alatti) kommunikáció

A szakirodalomban e fogalomnak több megközelítése létezik. Ezek alapján a BTL mindaz, ami nem tartozik a klasszikus reklámformák közé, azaz nem újsághirdetés, tv- vagy rádióspot, kültéri, vagy egyéb közterületi plakát. Itt azonban léteznek átfedések az ATL (Above The Line) merketing  által  használt eszközökkel, hiszen a szabadtéri plakát általában az ATL média része, de ha közben hostes-ek is reprezentálnak, akik a járókelők kezébe adnak egy szórólapot, mintaterméket, vagy egyéb reklámanyagot, akkor az már a BTL egyik eszköze. A vásárló és termék közötti kapcsolat  sokkal közvetlenebb és lerövídíti a termék eljutását a célközönséghez, ezáltal a vásárláshoz vezető útat képes hatékonyan elősegíteni.

A BTL kommunikáció során az eszköz közvetlenül a hirdető kezébe kerül. (Így pl. a  csomagolás, saját újság, egyéb promóciók, stb.)

A BTL kommunikáció lényege, az ügyféllel való közvetlen és személyes kapcsolat kialakítása, ahol leendő ügyfeleinket bevonjuk a kommunikációba és visszajelzéseket kapunk tőlük, párbeszédre ösztönözzük őket, az újdonságokat élményszerűen tálalhatjuk, testreszabott információt nyújtva partnereinknek.

A BTL esetében, hogy a kommunikáció költséghatékonyan valósul meg, szemben az ATL-lel: egy hagyományos utcai plakát, vagy újsághirdetés több milliós árához képest (ami egyébként sok esetben szinte semmilyen üzletett nem hoz, így egyenlő a pénzkidobással), mondjuk egy jól átgondolt online marketing steratégia és egy ennek megfelelően létrehozott weboldal jóval kisebb befektetést igényel, és mellesleg a megtérülés is jóval gyorsabb. Mindemellett egy weblap évekig termeli a pénzt minimális költségek mellett, míg az ATL során sokszor vagyonokat kell költeni egy-egy offline médiakampány során.

Ahogy fejlődik a mareketingkommunikáció, úgy bővül a BTL eszköztára is, a legfontosabb területei a következők:

  1. Online marketing
  2. Public Relations (PR)
  3. Direkt marketing (DM)
  4. Costumer Relationship Management (CRM)
  5. Sales promotion
  6. Eladáshelyi reklámeszközök (POS, POP)
  7. Szopnzoráció
  8. Telemarketing (TM)

Más felsorolásban:

  1. házi magazinok, hírlevelek (esetenként számlával is küldenek ilyet)
  2. csomagolás
  3. eladáshelyi hiretések (POS – Point of Sale, vagy POP– Point of Purchase)
  4. szórólapok
  5. kuponok
  6. versenyek, játékok
  7. engedmény akciók
  8. szponzorálás, mint kommunikáció (számos formája létezik)
  9. konferenciák, kiállítások, nyilt napok kínálta kommunikációs lehetőségek
  10. reklámlevél
  11. reklám ajándékok
  12. mobil telefóniához kapcsolódó lehetőségek (SMS, oplogó, csengőhang)
  13. teletext
  14. bank automaták lehetőségei

Mindegyiket tovább lehet bontani, és sok esetben egymásra épülnek, hiszen egy DM levél kiküldéséhez a címzett előzetes hozzájárulás kell, a spamként történő azonosítás elkerülése érdekében, amit sok esetben egy telefonnal oldhatunk meg (TM). A legjobb eredményt eléréséhez is általában a külömböző eszközök kombinálása szükséges, és az első lépés itt is a jól átgondolt és minden szempontot figyelembe vevő tervezés kell, hogy legyen, ami az egész kampány sikerességét alapozza meg,legyen az offline, vagy online.

Fotózás és videó készítés

Látogasson el az oldalra, dolgoztasson a pénzének és igényének megfelelően!